10-es út budapesti átalakítása

on .

A 10. sz. főút fejlesztésével az átmenő forgalom a vasút túloldalára helyeződik át, az átjáró megszüntetésével és a járda kiépítésével biztonságosabb lesz a közlekedés.

 

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában 2013-ban megkezdődött a Budapest–Esztergom vasútvonal átépítése az Északi vasúti Duna-híd-Pilisvörösvár közötti szakaszon is. A vasútfejlesztéshez kapcsolódóan a 10. sz. főút komplex fejlesztése két ütemben valósul meg. A beruházást hosszas előkészítő munkálatok és szakmai egyeztetések előzték meg.

Első ütemben megépül a 10. sz. főút és az Üröm felé haladó út csomópontjában egy körforgalom, amely kiváltja a jelenlegi jelzőlámpás csomópontot, valamint megteremti az új 10. sz. főút bevezető szakasz és a leendő M10 autópálya kapcsolatát. A körforgalom építésével kapcsolatos kivitelezői tender 2013. december végén megjelent, az ajánlatok beadási határideje 2014. január közepe. Eredményes közbeszerzés és forrás rendelkezésre állása esetén a körforgalmú csomópont építése tavasszal megkezdődhetne és várhatóan 2015. márciusára megtörténne a forgalomba helyezés is.

A beruházás második ütemében épül meg a 10. sz. főút Budapest bevezető szakasza (Óbuda elkerülése) a korábbi 110. sz. főút nyomvonalán 2X1 forgalmi sávval a Kocsis Sándor utcától az Ürömi úti körforgalmú csomópontig. Mivel a jelenlegi vasúti útátjáró megszűnik, ezért a Külső Bécsi út Üröm felől gyakorlatilag zsákutcává alakulna, az Aranyvölgy utca keskeny, rossz minőségű burkolata miatt. Erre ad megoldást, hogy az Aranyvölgy utca a Kocsis Sándor utcától a vasúti beruházásban épülő Pomázi úti felüljáróig 2X1 forgalmi sávval átépül, külön kerékpár és gyalogúttal.

A beruházás keretén belül megépülnek még a Pomázi úti felüljáró csatlakozó rámpái, valamint az új 10. sz. főút összekötése a Solymárvölgyi úttal a Virágosnyereg utca folytatásában.

Az útépítési munkák járulékaként a következő nagyobb műtárgyak épülnek:

  • Pomázi úti felüljáró „A” ág Aranypatak hídja,
  • 10. sz. főút Bécsi úti csatlakozásnál az Aranypatak lefedése,
  • a Virágosnyereg utca Aranypatak hídja,
  • a Solymárköz vonalában gyalogos és kerékpáros aluljáró,
  • Budapest – Esztergom vasútvonal Üröm megállóhely után a 10. sz. főút felüljárója a kétvágányú vasút felett.

A második ütem tervei elkészültek, a kivitelezői közbeszerzési kiírás márciusig megjelenik. Eredményes közbeszerzés és forrás rendelkezésre állása esetén az építés idén nyáron elkezdődhet és várhatóan 2015 év végén a közlekedők már használhatják.

A 10. sz.főút fejlesztésének eredményeképpen a környéken megszűnik a jelentős átmenő forgalom, ez a vasút túlsó oldalán fog bonyolódni, másrészt a vasúti útátjáró megszüntetésével és külön járda kiépítésével sokkal biztonságosabb és kényelmesebb lesz a közlekedés.

10-es út google